Analytics for a Better world had een lastige missie: namelijk het vertalen van hun werk naar een video. Wanneer je een bedrijf in data hebt, is je vak sowieso al een groot mysterie voor de meeste mensen om je heen. Dan is het helemaal een extra uitdaging om dan ook nog met concrete voorbeelden van je werk, nieuwe klanten aan je organisatie te koppelen. Hier hebben wij ze bij geholpen: en met resultaat!
Mission statement
Analytics for a Better World had baat bij een missionstatements. Wat zijn hun waarden? Waar maken ze zich hard voor? Daarna kwam de vraag: wie zijn hun klanten en wat is hun werk? En tot slot: wat kunnen ze voor nieuwe partners betekenen? Door een mission statement video te maken, gaven we Analytics for a Better World één pakket mee waar ze mee uit de voeten konden. Maar we wilden meer voor ze betekenen. Zo besloten we de video op te hakken in wel 7 delen! Zo had de klant de keuze om bijvoorbeeld de mission statement los te delen, of bijvoorbeeld ook losse klantcases te laten zien.
Cases
Analytics for a Better world werkt voor mooie klanten zoals MSF, 510 Red Cross & Amref. Door deze klanten een zegje te laten doen over de samenwerking in de video, versterkten we het verhaal van Analytics for a Better world. Naast dat we deze verhalen bundelden in één lange video, hebben we de verhalen ook los van elkaar aangeleverd. Zo heeft Analytics for a Better World de keuze om voorbeelden aan te halen bij hun verhaal: hun werk met data, data maturity en hun modellen verschilt namelijk erg per project! Bij Rec & Play houden we van werken voor mooie merken, maar ook zeker voor non-profits. Met z'n allen de wereld een beetje beter maken: daar worden we blij van. We zijn blij dat we met onze expertise hier aan hebben kunnen bijdragen!