Voor het dagblad AD mochten wij de branded contentserie “Zoek het uit” produceren. Presentatoren Joep ten Hove en Thijs Meeuwsen toeren door heel Nederland met één doel: alles ontdekken wat je normaal niet te zien krijgt. Ze duiken de gekste jobs in met de vraag: “Hoe zit dat eigenlijk?”. En natuurlijk: het vervolgens uitzoeken!
Van autowrakken tot sekspoppen Van een autostortplaats in Joure, waar oldtimers hun laatste adem uitblazen, tot de Rotterdamse haven om 04:30 ‘s ochtends (ja, je leest het goed), waar niemand ooit pauze lijkt te nemen. We gingen helemaal op in de wereld van dronepiloten, doken een sekspoppenfabriek in en kwamen thuis met verhalen die je niet verzint. Elk bezoek was een nieuw avontuur, elke aflevering een nieuwe inkijk in een onbekende wereld.
Wat deze serie echt bijzonder maakte? Het was zoveel meer dan alleen branded content. Want content werkt pas echt als het boeit, vermaakt én blijft hangen. En dat was precies de vibe van “Zoek het uit”. Soms hilarisch, soms mindblowing, maar altijd 100% authentiek.
Eén voor in de hall of fame Deze serie verdient dan ook een prominente plek in ons portfolio. Niet alleen omdat het een schoolvoorbeeld is van hoe branded content moet voelen, maar ook omdat we als makers echt zijn meegegaan in die ontdekkingsreis. Sterker nog, toen we ons portfolio updaten, konden we het niet laten om weer even een half uurtje terug te kijken naar die unieke momenten. Dat zegt alles: als wij al zo geboeid zijn, moet de rest dat ook wel zijn.
Met “Zoek het uit” hebben we bewezen dat branded content meer kan zijn dan een marketingmiddel. Het kan een avontuur zijn, een verhaal dat blijft hangen, een reis die je wil blijven volgen. En dat is precies waarom we nu al staan te springen voor het volgende avontuur!