Scroll Top

ABN AMRO x Kek Mama

Praten over geld met je kids? Echt wel!

Hoe praat je met je kind over geld? Een vraag die veel ouders bezighoudt, maar waar het antwoord niet 1-2-3 op tafel ligt. Voor ABN AMRO ontwikkelden we, samen met bureau Familyblend, een branded contentserie die precies dat gesprek op gang helpt. Geen droge tips, maar echte gesprekken tussen ouders en kinderen. Rauw, eerlijk en met ruimte voor twijfels en verschillen.

ABN AMRO x Kek Mama interview 2
ABN AMRO x Kek Mama interview

‘Over de Streep’, maar dan anders
De serie is gebaseerd op het KRO-programma ‘Over de Streep’, waarbij deelnemers letterlijk stappen zetten om hun verhaal te delen. Wij gaven er een eigen draai aan. In een tweeluik stapten kinderen en ouders over de streep bij stellingen als ‘Ik maak me zorgen over geld’ of ‘Ik krijg zakgeld zonder afspraken’. Edson da Graça leidde de gesprekken als energieke host. Hij weet als geen ander hoe je mensen op hun gemak stelt én in beweging krijgt.
Kwetsbaar én krachtig in beeld.

De kracht van het format zit in de eenvoud: één ruimte, een lijn op de grond en open vragen. Maar juist daardoor ontstonden er gesprekken die je zelden ziet op camera. Gesprekken over schaamte, vertrouwen, verantwoordelijkheid en opvoeding. We filmden het zoals we het voelden: dichtbij, respectvol en zonder opsmuk. Met edits die tempo houden, animaties die verhelderen, en een montagestijl die naadloos aansluit bij de look & feel van ABN AMRO.

Een productie die aanzet tot praten
Het resultaat? Een branded contentserie die niet alleen lekker wegkijkt, maar ook écht iets losmaakt. Ouders herkenden zich in de verhalen. Kinderen voelden zich gehoord. En het gesprek over geld, vaak toch een gevoelig onderwerp, werd thuis ineens een stuk minder spannend om te voeren.

ABN AMRO x Kek Mama rennen
ABN AMRO x Kek Mama Edson
ABN Amro x Kek Mama voeten

Van idee tot eindproduct
Bij Rec&Play waren we verantwoordelijk voor het volledige traject: van creatief concept tot regie, productie, opname, edit en oplevering. In nauwe samenwerking met Familyblend en de klant zorgden we voor een inhoudelijk sterk én visueel onderscheidend eindresultaat. Geen standaard campagnevideo, maar een format dat blijft hangen.